אֶרֶץ הָאֶפְשָׁרֻיּוֹת הַבִּלְתִּי מֻגְבָּלוֹת

החודש היה מורכב מעריכה וניקוד של ספר ילדים (פלוס הנחיות למאיירת), עריכת מאמר על תרבות הפנאי של ילדים ביישוב היהודי בארץ ישראל בסוף המאה ה-19, וכתיבת תוכן לחנות משגבית מקוונת למוצרי טיפוח וריפוי טבעיים למהדרין המופקים מפרחי ארץ ישראל. בין לבין היו הגהות על טיוטת סיפור חיים שעומד לצאת לאור, וטיפול ראשוני בהצעת מחקר לתֶזה על דיאלוגים בין אימהות לבנות בשירי משוררות עכשוויות.

כְּמוֹ תַּיֶּרֶת
שמקפצת בין הרבה מדינות בזמן קצר (חמות, קרות, סוואנה), אני צריכה לנחות מהר, להבין בזריזות לאן הגעתי ואיך מתנהלים כאן, וכמובן לעלות צ'יק צ'ק על הכביש המהיר. אני לא מחליפה בגדים בין פרויקט לפרויקט, וגם לא מעבירה את המזגן מחום לקור באותו יום, אבל יש פעמים שזה מייצר חוויה של פיצול אישיות זמני. למדתי להתמודד עם זה. קפה טוב או הפסקה עם שיר בפול ווליום מחזירים אותי לאמצע.

הָרֹאשׁ לֹא מַפְסִיק לַעֲבֹד.
בכל תחום יֶדע יש מושגים ומונחים נישתיים, ואני נחשפת לתאוריות, לטענות ולדמויות שאני שומעת עליהן בפעם הראשונה. עם כל הכבוד ליֶדע הכללי ולסקרנות הטבעית שלי, אני לא באמת מכונת מידע ונתונים. מתוך כך פיתחתי לי דרכים שמאפשרות לי לקבל תשובות מהר ולעניין. יש מילונים מקצועיים, יש מנוע חיפוש שנכנס להילוך חמישי, וגם החיפושים עצמם ממוקדים מאוד כך שלא יתבזבז זמן מיותר. כמעט לא קורה שלא אצליח למצוא תשובה שתאפשר לי להמשיך לדהור בעבודה.

סְלִיחָה, מָה אִתִּי?
פה ושם אני נזכרת שרציתי לכתוב משהו (משל עצמי), ואם הצלחתי להתפנות גם לזה – אין שמֵחה ממני.

לכבוד שבוע הספר ויוני שהתחיל, אני משתפת כאן סיפור חמוד מתוך סיפורי משפחה שהתחילו להצטבר אצלי, ואולי יהפכו לספר אחרי חודש-חודשיים של כתיבה על פסגת הר בשווייץ, הרחק מההמון המתהולל.
חלום שכזה.

@@@@@@@@@@@@@@@@

הַיּוֹם הֲכִי אָרֹךְ בַּשָּׁנָה

אבא הכניס את הכריכים לתיקים של רז ותמר.

"קדימה חמודים, עשר דקות ואנחנו בחוץ". הוא לקח עט, כתב משהו על לוח השנה שתלוי בכניסה למטבח, ואז אמר בהתלהבות:
"הֵיי! היום ה-21 ביוני. היום הכי ארוך בשנה."

"מה זה אומר?", שאלה תמר.

"זה אומר שהשמש זורחת מוקדם מאוד בבוקר ושוקעת מאוחר מאוד, קרוב לשמונה בערב. מתוך 24 השעות שיש ביממה נשארות ללילה בקושי עשר שעות".

"וואו", אמרה תמר, ורז התקרב לחלון והסתכל החוצה, אולי יראה משהו מיוחד בשמיים.

"נראה לי", אמר אבא, "שנרד היום לקראת שבע לוואדי. ניקח איתנו את ארוחת הערב ואת אימא, אם תסכים, ונראה ביחד איך החושך מאחר להגיע".

"נעשְֶה גם הֵד?" שאל רז.

"ברור…"

"גם התנים יודעים שזה היום הכי ארוך?" שאל רז.

"נראה לי שכן", חייך אבא. "מי שחי בטבע מעודכן כל הזמן. הוא חייב להיות מתואם איתו".

"די אבא, איזה שטויות", גיחכה תמר. "כאילו שאם עומד לרדת גשם, התן ילבש מעיל או יפתח מטרייה".

"תמרי, אל תקחי הכול בכזאת רצינות… לבעלי חיים יש חושים מפותחים מאוד, כי הטבע הוא הבית שלהם. הם מסוגלים להריח ולצְפּות סערה או שיטפון שמתקרבים.

נכון שבכל פעם כשאנחנו עוברים ליד המסלעה בדרך לוואדי, אנחנו רואים את המודיע של שפני הסלע עומד גבוה צופה ומשמיע קריאות אזהרה לקהילה שלו?" המשיך אבא, "יש להם יֶדע ותפקידים ואחריות, אל תראו אותם ככה. נדמה לנו שאנחנו הכי חכמים עלֵי אדמות, ואני חושב שיש לנו הרבה מאוד ללמוד מהטבע ומאלה שחיים בו."

"עלֵי אדמות…", חזר אחריו רז. "אתה עם המילים שלךָ…"

"יו", הציץ אבא בשעון וסגר את התריס, "חייבים לעוף".

"אבא", שאלה תמר, "אתה זוכר שברונו היה חולה ולא אכל כלום? ועופר הווטרינר הסביר לנו שהוא צריך את כל הכוח שיש לו להילחם במחלה בלי לבזבז אותו על האוכל."

"נו ו…", חיכה אבא להמשך.

"התכוונתי שברונו ידע לבד מה הגוף שלו צריך, כי ככה זה בטבע", אמרה תמר.

"את צודקת מאוד", ליטף אבא את ראשה בגאווה.

הוא הרכיב את התיק על כתפיו של רז, הדביק נשיקה למצחו, והניף אותו גבוה עד הדלת כשרז צוֹוֵח בהתלהבות.

י צ א נ ו!!

טורים אחרונים

אשמח לשמוע מכם!

נייד:      054-9101465

משרד:  04-9800064

דוא"ל:  galitsg@gmail.com

אפשר גם מכאן

גלילה לראש העמוד

Talk To Us & We’ll Talk To You!