הַלֵּב נִשְׁאַר מֵאָחוֹר

יש זמנים שהיסוד הקבוע בחיינו מובל מכוח ההֶתמֵד (האינרציה) ונדחף קדימה על ידי מנוע המחויבויות הדופקות מִדֵי יום על שולחננו (ובראשנו): הורות לילדינו ותמיכה בהורים מבוגרים, פרנסה, קניות, בישול, ספורט, תחזוקת הבית ועוד.

ההליכה בדרך נהיית אוטומטית, והלב נשאר מאחור. הוא פועם את פעימותיו אך לא באמת שותף לתנועת החיים, אלא מתבונן בה ממרחק, מחליק אצבעות על סנטרו בנונשלנטיות, ותוהה בנימה קרירה ושיפוטית: מי זאת האישה הזאת שאצה רצה נוטפת זיעה על המסלול, לאן היא ממהרת, ומה בסוף יֵצא לה מכל זה.

 

הַיְּסוֹד הַמִּשְׁתַּנֶּה

את השאלות האלה שואל היסוד המשתנה, זה שמופעל על ידי מנוע פנימי ותובע לדעת את עומק הדברים. הוא לא פראייר, לא מניע את גלגליו רק כי צריך. הוא גם לא בא סתם כי אומרים לו או כי חייבים. זהו יסוד מורכב ואסרטיבי מאוד שדורש להתמלא ולהיטען. בזמן שלו.

הוא תובע התייחסות ותמריצים כאשר הוא מתעייף, חורק ונשחק, על אחת כמה וכמה כאשר כל מה שבא לו זה להיכנס למיטה ולהניע מחדש רק כשיחוש שוב אנרגיית חיים ושמחת עשייה.

היסוד המשתנה רגיש מאוד, יש האומרים רגיש מִדי. הוא מושפע מאירועי היומיום אבל לא רק. הוא מתחַסֵּר ומתמלא בהשפעת הירח, מצטנן בהשראת החורף, נרגע בשהייה ביער, מתרונן בהשראת שיר או פרח יפה, ומגיע לשיא תפקודו כאשר הוא מוזן בתוספים יקרי ערך במיוחד: חיוך, חום, קִרבה ואהבה.

 

חַפְּשִׂי אוֹתִי בַּסִּיבוּב

אך מה לעשות שלא תמיד ניתן לספק לו את כל אלה במינון הרצוי? ושלעיתים, גם אם כן קיבל את רוב מבוקשו, הוא מסרב לנוע – סטייל לא זז, מה תעשי לי.

אחרי בהלה מסוימת אני עוצרת. מפסיקה זמנית גם את פעולת היסוד הקבוע, ומושיבה את השניים לידי. משתפת כל אחד במה שחוֹוה השני, מקרבת ומעודדת את הבּוֹנדינג והמחויבות ההדדית. מזכירה להם שהם תלויים זה בכוחו של זה, ושכמו בכל זוגיות חשוב להשמיע את קולנו וגם לראות את השני, להשוות לחצים ולאזן.

 

שִׂיחוֹת שָׁלוֹם             

השיחה הזאת דורשת הקשבה, יצירתיות והמון חמלה, ליטופים ואמפתיה.

לפעמים מעצם העצירה כבר משתפר המצב והתמונה מתבהרת.

לפעמים מתקבלת החלטה על פסק זמן משותף עם השתדלות לתחוֹם אותו לפרק זמן סביר.

לפעמים מתקבלת החלטה לא להחליט, אלא להניח לדברים כפי שהם ולתת לזמן לומר את דברו ולעשות את שלו.

ולפעמים ההיוועדות מסתיימת בחיבוק הדדי משולש וחזק, ובשני מנועים שנוהמים בסנכרון וחוזרים לפעול בפול טורבו כמו ב.מ.וו נוצצת שהרגע נפרקה בנמל.

טורים אחרונים

אשמח לשמוע מכם!

נייד:      054-9101465

משרד:  04-9800064

דוא"ל:  galitsg@gmail.com

אפשר גם מכאן

גלילה לראש העמוד

Talk To Us & We’ll Talk To You!