שְׁלַח לִי שֶׁקֶט

העיניים שלנו רוצות לקרוא בשקט. לזרום עם המילים, להנות, להתמסר.

מה יוצר הפרעות בקריאה?

יותר מדי מקפים –  – –

יותר מדי קווים תחתונים

יותר מדי "מרכאות"

יותר מדי פסיקים, קים, קים,

מה עושים? משתדלים ליצור כמה שפחות הפרעות לעין. בהקשר הזה בואו נדבר (רגע) על סוגריים:
האם לתוספת שבסוגריים יש קשר רופף או שולי לתוכן המשפט או שבכלל אפשרי ונכון לוותר עליהם?

דוגמה

זיו הצלם מספר:

באותו שבוע נהגתי לצאת ליער (השעה היחידה שיכולתי לצאת הייתה שש בבוקר) כדי לבדוק את האור הטבעי.

והנה אותו משפט בלי סוגריים:

באותו שבוע השעה היחידה שיכולתי לצאת ליער כדי לבדוק את האור הטבעי הייתה שש בבוקר.

מה הרווח שהשגנו בזכות הפרידה מהסוגריים?

  • יש פחות מילים
  • יש פחות הפרעות בעיניים

ובעיקר

  • עזרנו לקוראות/ים להבין כמה משמעותי בצילום הקשר בין השעה ביום לבין האור הטבעי.

לסיכום:

כמה שפחות סימנים והסחות דעת ויזואליות יבטיחו רמת ריכוז גבוהה של קהל הקוראים, והם יוקירו ויעריכו זאת באמצעות ציון גבוה. 

 

 כתיבה אקדמית | עבודות אקדמיות | כתיבת ביבליוגרפיה

Planting  free icon

טורים אחרונים

אשמח לשמוע מכם!

נייד:      054-9101465

משרד:  04-9800064

דוא"ל:  galitsg@gmail.com

אפשר גם מכאן

גלילה לראש העמוד

Talk To Us & We’ll Talk To You!